Statutární město Brno
městská část Brno-Žabovřesky
Horova 28
616 00   Brno
tel: 549 523 511
fax: 549 213 615
e-mail: info@zabovresky.cz
elektronická podatelna: podatelna.zabovresky@brno.cz
ID datové schránky: n97byjq
IČ: 44992785
DIČ: CZ44992785

Bankovní spojení: 14327514/0600
Statutární město Brno
HC Kometa Brno

Odbor pečovatelské služby

Sídlo:  Středisko pečovatelské služby, Horova 77/200,  616 00 Brno.

pecovatelska.sluzba@zabovresky.cz

Tel. 541 261 213                         pondělí - pátek    6.00 - 19.00 hod.


Mgr. Leoš Němec, vedoucí odboru
příz. dv.č. 11
  
mob: 728 147 357
   ps.nemec@zabovresky.cz
MUDr., Bc. Zuzana Hušková
příz. dv.č. 10   ps.huskova@zabovresky.cz
Bc. Helena Šímovápříz. dv.č. 09   ps.simova@zabovresky.cz
Mgr. Marta Friedbergová 

 

příz. dv.č. 08ps.friedbergova@zabovresky.cz
Bc. Kateřina Oharková příz. dv.č. 09   ps.oharkova@zabovresky.cz
Mgr. Martina Illeová, DiS.příz. dv.č. 08  ps.illeova@zabovresky.cz


1.  Struktura a náplň práce  odboru

Mgr. Leoš Němec – vedoucí odboru

  • zpracovává materiály pro registraci tří sociálních služeb na MPSV (Pečovatelská služba, Denní centrum, Odlehčovací služby)
  • spolupracuje se sociálním odborem Jihomoravského KÚ a hlásí předepsaným způsobem veškeré změny, které se týkají registrace (finanční, personální, změny v činnosti v provozu apod.)
  • spolupracuje s OSP MMB v rámci kvalitního poskytování soc. služeb v městě Brně
  • metodicky vede pracovníky podle zákona č. 108/2006 Sb. O sociálních službách
  • zajišťuje komplexní výkon činností všech tří registrovaných služeb pro městské části Žabovřesky, Jundrov, Komín, Žebětín a část Brno - střed
  • zodpovídá za výkon všech činností daných odboru Organizačním řádem ÚMČ Brno - Žabovřesky
  • vyřizuje stížnosti občanů podané na pracovníky OPS, v případě zjištění porušení pracovní kázně zjednává nápravu
  • zodpovídá za materiální a technické vybavení pracovníků OPS
  • zodpovídá za výši úhrady za jednotlivé úkony
  • odpovídá za správné vypracování smlouvy mezi uživatelem služby a ÚMČ na poskytování sociálních služeb a výkaznictví za odbor
  • spolupracuje se zdravotními zařízeními, ošetřujícími lékaři a sociálními organizacemi apod.
  • organizuje vzdělávání pracovníků odboru a řídí jejich profesní rozvoj

MUDr., Bc.  Zuzana Hušková - sociální pracovnice

  • zajišťuje sociální služby v okrsku Žabovřesky - dolní část
  • zabezpečuje sociální služby pro uživatele Odlehčovací služby OPS, Horova 77
  • provádí sociální šetření, jedná se zájemcem o službu, sepisuje žádosti o zavedení 
  • sociální služby a připravuje podklady pro vydání smluv včetně jejich vyhotovení
  • zajišťuje zavedení sociální služby na základě smlouvy s uživatelem, poskytuje služby dle standardů kvality sociálních služeb
  • provádí poradenskou činnost, psychosociální podporu a akutní intervenci
  • koordinuje činnost pracovnic v sociálních službách
  • dohlíží na plnění individuálního plánování služby, které bylo stanoveno s uživatelem služby na základě osobního cíle
  • zpracovává podklady pro vyúčtování služeb, stanovuje výši úhrady za poskytované služby dle platného ceníku
  • provádí finanční kontrolu dle § 26 zákona č. 320/2001 Sb. O finanční kontrole
  • vede předepsanou dokumentaci o průběhu každé sociální služby u uživatele, vyřizuje stížnosti občanů podané na podřízené pracovníky
  • spolupracuje při sestavování plánu a rozpočtu OPS
  • zajišťuje technicko-hospodářskou činnost včetně inventur a věcí, za které zodpovídá
  • další pracovní kompetence

Bc. Helena Šímová - sociální pracovnice

  • zajišťuje sociální služby v okrsku Brno - střed - Moravské nám. - Lidická -Nerudova ul. a část Žabovřesk
  • zabezpečuje chod prádelny a DC Hygienického střediska OPS, Horova 77
  • provádí sociální šetření, jedná se zájemcem o službu, sepisuje žádosti o zavedení 
  • sociální služby a připravuje podklady pro vydání smluv včetně jejich vyhotovení
  • zajišťuje zavedení sociální služby na základě smlouvy s uživatelem, poskytuje služby
  • dle standardů kvality sociálních služeb
  • koordinuje činnost pracovnic v sociálních službách
  • dohlíží na plnění individuálního plánování služby, které bylo stanoveno s uživatelem
  • služby na základě osobního cíle
  • zpracovává podklady pro vyúčtování služeb, stanovuje výši úhrady za poskytované
  • služby dle platného ceníku
  • provádí poradenskou činnost, psychosociální podporu a akutní intervenci
  • provádí finanční kontrolu dle § 26 zákona č. 320/2001 Sb. O finanční kontrole
  • vede předepsanou dokumentaci o průběhu každé sociální služby u uživatele, vyřizuje stížnosti občanů podané na podřízené pracovníky
  • spolupracuje při sestavování plánu a rozpočtu OPS
  • zajišťuje technicko-hospodářskou činnost, včetně inventur a věcí, za které zodpovídá
  • další pracovní kompetence

Mgr.  Marta Friedbergová - sociální pracovnice

  • zajišťuje sociální služby v okrsku Brno - střed - Úvoz – Masarykova čtvrť
  • zabezpečuje sociální služby pro uživatele DC Domovinky OPS, Horova 77 a DC Hygienického střediska Žižkova 3
  • provádí sociální šetření, jedná se zájemcem o službu, sepisuje žádosti o zavedení sociální služby a připravuje podklady pro vydání smluv včetně jejich vyhotovení
  • zajišťuje zavedení sociální služby na základě smlouvy s uživatelem, poskytuje služby dle standardů kvality sociálních služeb
  • koordinuje činnost pracovnic v sociálních službách
  • dohlíží na plnění individuálního plánování služby, které bylo stanoveno s uživatelem služby na základě osobního cíle
  • zpracovává podklady pro vyúčtování služeb, stanovuje výši úhrady za poskytované služby dle platného ceníku provádí poradenskou činnost, psychosociální podporu a akutní intervenci
  • provádí finanční kontrolu dle § 26 zákona č. 320/2001 Sb. O finanční kontrole
  • vede předepsanou dokumentaci o průběhu každé sociální služby u uživatele, vyřizuje stížnosti občanů podané na podřízené pracovníky
  • spolupracuje při sestavování plánu a rozpočtu OPS
  • zajišťuje technicko-hospodářskou činnost, včetně inventur a věcí, za které zodpovídá
  • další pracovní kompetence

Bc. Kateřina Oharková - sociální pracovnice

  • zajišťuje sociální služby v okrsku Žabovřesky - horní část
  • zabezpečuje chod jídelny OPS, Horova 77
  • provádí sociální šetření, jedná se zájemcem o službu, sepisuje žádosti o zavedení 
  • sociální služby a připravuje podklady pro vydání smluv včetně jejich vyhotovení
  • zajišťuje zavedení sociální služby na základě smlouvy s uživatelem, poskytuje služby
  • dle standardů kvality sociálních služeb
  • koordinuje činnost pracovnic v sociálních službách
  • dohlíží na plnění individuálního plánování služby, které bylo stanoveno s uživatelem
  • služby na základě osobního cíle
  • zpracovává podklady pro vyúčtování služeb, stanovuje výši úhrady za poskytované
  • služby dle platného ceníku
  • provádí poradenskou činnost, psychosociální podporu a akutní intervenci
  • provádí finanční kontrolu dle § 26 zákona č. 320/2001 Sb. O finanční kontrole
  • vede předepsanou dokumentaci o průběhu každé sociální služby u uživatele, vyřizuje stížnosti občanů podané na podřízené pracovníky
  • spolupracuje při sestavování plánu a rozpočtu OPS
  • zajišťuje technicko-hospodářskou činnost, včetně inventur a věcí, za které zodpovídá
  • další pracovní kompetence

Mgr. Martina Illeová, DiS. - sociální pracovnice

  • zajišťuje sociální služby v okrsku Komín, Jundrov a část Žabovřesk
  • zabezpečuje sociální služby v DPS Komín - Součkova 4, 6
  • provádí sociální šetření, jedná se zájemcem o službu, sepisuje žádosti o zavedení sociální služby a připravuje podklady pro vydání smluv včetně jejich vyhotovení
  • zajišťuje zavedení sociální služby na základě smlouvy s uživatelem, poskytuje služby dle standardů kvality sociálních služeb
  • koordinuje činnost pracovnic v sociálních službách
  • dohlíží na plnění individuálního plánování služby, které bylo stanoveno s uživatelem služby na základě osobního cíle
  • zpracovává podklady pro vyúčtování služeb, stanovuje výši úhrady za poskytované služby dle platného ceníku
  • provádí poradenskou činnost, psychosociální podporu a akutní intervenci
  • provádí finanční kontrolu dle § 26 zákona č. 320/2001 Sb. O finanční kontrole
  • vede předepsanou dokumentaci o průběhu každé sociální služby u uživatele, vyřizuje stížnosti občanů podané na podřízené pracovníky
  • spolupracuje při sestavování plánu a rozpočtu OPS
  • zajišťuje technicko- hospodářskou činnost, včetně inventur a věcí, za které zodpovídá
  • další pracovní kompetence

Technická pracovnice

  • zajišťuje realizaci technického zabezpečení objektu PS
  • připravuje a zpracovává rozpočet pro Odbor sociální péče MMB po konzultaci s vedoucí OPS a vedoucí OF
  • zpracovává návrh na dotace z MPSV, finanční rozvahy rozpočtu pro Odbor sociálních věcí Krajského úřadu Jihomoravského kraje
  • dává návrh na změny v rozpočtu a sleduje efektivnost využití rozpočtových prostředků
  • vypracovává rozbory a komentáře k čerpání rozpočtu pro ÚMČ
  • vyhotovuje objednávky, spravuje finanční zálohu, provádí drobné nákupy pro OPS
  • zpracovává a eviduje veškeré faktury, kontroluje jejich věcnou a číselnou správnost
  • zajišťuje a organizuje údržbu a opravy majetku OPS, zařazení nového majetku do účetních sestav a vyřazení majetku z účetních sestav
  • provádí inventury majetku OPS a vybavuje odbor hmotným inventářem
  • vybírá a eviduje platby na obědy od docházejících klientů OPS
  • vede skladové hospodářství drogerie
  • provádí nákup a evidenci pracovních oděvů a jejich inventarizaci, nákup jednorázových a pracovních pomůcek pro zaměstance OPS
  • provádí archivaci spisové agendy OPS
  • zajišťuje administrativní a technické záležitosti pro OPS

2.  Informace pro občany

Poskytování sociálních služeb se provádí podle zákona O sociálních službách č. 108/2006 Sb. a vyhlášky č. 505/2006, kterou se provádí některá ustanovení tohoto zákona.

Zřizovatelem pečovatelské služby Brno - Žabovřesky je Statutární město Brno. Poskytovatelem je Úřad městské části Brno - Žabovřesky Horova 28, 616 00 Brno.

Odbor pečovatelské služby má registraci  na Krajském úřadě Jihomoravského kraje na poskytování těchto služeb:

Pečovatelská služba  - služba terénní
Denní centrum          - služba ambulantní
Odlehčovací služby    - služba pobytová

Sociální služby jsou podle Statutu města Brna poskytovány občanům městských částí Žabovřesk, Komína, Jundrova, Žebětína a části Brna -středu, která je ohraničena ulicemi: Štefánikova, Hrnčířská, Lidická, Moravské nám., Joštova, Údolní, Tvrdého a Preslova.

Pracovníci OPS jsou Vám k dispozici  pro podání informací, vyřízení vaší žádosti o poskytnutí sociální služby, podání podnětů a připomínek.

Veškeré informace jsou občanům poskytovány bezplatně.

Služba SENIOR POINT
Horova 77, 616 00  Brno

e-mail: zabovresky@seniorpoint.cz
www.seniorpointy.cz
tel.: 775 880 930

Otevírací doba:  středa 14:00 - 19:00 hodin.

Najdete u nás:

  • vyškolenou obsluhu, ktrá Vám pomůpže najít potřebné informace
  • informace z oblasti bezpečnosti, prevence a sociální oblasti
  • klidné a přátelské prostředí a prostor k popovídání
  • možnost registrace do slevové sítě Senior Pas 
  • vystavení kartičky Senior taxi Žabovřesky
  • přístup k počítači s internetem
  • nabídku volnočasových aktivit
  • klubové setkávání, přednášky

Všechny služby jsou zdarma.

 

 

 

 


 

 

 

Odlehčovací služby

Potřebujete-li vzhledem k věku, chronickému onemocnění nebo zdravotnímu stavu pomoc druhé osoby nebo rodinných příslušníků, kteří o Vás dočasně nemohou pečovat
cenik_os.pdf

Centrum denních služeb

Potřebujete-li vzhledem k věku, zdravotnímu stavu nebo postižení pomoc druhé osoby při osobní hygieně, stravování či společenský kontakt
cenik_cds.pdf

Terénní pečovatelská služba

Potřebujete-li vzhledem k věku, zdravotnímu stavu nebo postižení pomoc druhé osoby
cenik_ps.pdf